مقایسه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه

در اين انجمن ما به مقایسه ، بحث و گفتگو درباره دوربین های مداربسته مي پردازيم.
ارسال پست
آواتار کاربر
سینا یوسفی
Manager
پست: 461
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳, ۱:۴۷ ب.ظ
محل اقامت: ایران
تماس:

مقایسه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه

پست توسط سینا یوسفی »

شرکت پاد : مقایسه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه
مقایسه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه.jpg
در سیستم های مداربسته شبکه شما برای ضبط تصاویر و تنظیمات دوربین ها دو انتخاب اصلی دارید. اول دستگاه NVR و دوم سرور کامپیوتری.در زیر به معرفی هر دو سیستم و مقایسه آنها می پردازیم:

NVR

دستگاه NVR یک سرور تخصصی سیستم مداربسته شبکه است. این دستگاه به صورت خاص برای استفاده در سیستم های مداربسته شبکه طراحی شده و کاربری دیگری ندارد.

Server

سرور در واقع یک کامپیوتر عادی با قدرت پردازش و گرافیک بالاتر است. (معمولا برای دوربین ها از سرور های حرفه ای به دلیل گران قیمت بودن استفاده نمی شود) این کامپیوتر از طریق یک شبکه تصاویر دوربین ها را دریافت و ضبط می کند. از طریق نرم افزار نصب شده در سرور نیز شما امکان نمایش و دسترسی به دوربین ها را خواهید داشت.

مقایسه

قیمت: دستگاه NVR در مقایسه با سرور به ویژه در پروژه های کوچک به مراتب مقرون به صرفه تر است. در پروژه های بزرگتر با توجه به بالا رفتن تعداد کانال های NVR قیمت ان به سرور نزدیک می شود.
سادگی: نصب دستگاه NVR نسبت به سرور ساده تر است. تنها کافیست کابلهای شبکه را به دستگاه وصل کنید و دوریبن ها را در دستگاه سرچ کرده و IP انها را ست کنید. با توجه به اختصاصی بودن عملکرد دستگاه به دوربین های مداربسته این دستگاه تمامی تنظیمات مورد نیاز برای دوربین ها را دارد و میتوان به راحتی از انها استفاده کرد. اما سرور نیاز به نصب برنامه های مرتبط با دوربین ها و تنظیم انها دارد که کار را کمی پیچیده میکند.
امکان POE بودن: در صورت POE بودن دستگاه NVR نیاز به نصب سوئیچ POE به صورت کلی حذف شده و هزینه های شما کاهش می یابد. دستگاه های NVR می توانند در کنار ضبط و نمایش تصاویر تغذیه دوربین ها را نیز برعهده داشته باشند اما به شرطی که دستگاه شما دارای خروجی های POE باشد. دستگاه های POE معمولا مقداری گران قیمت تر از دستگاه های NVR عادی هستند.
در صورتی که بخواهید از سرور به صورت POE استفاده کنید حتما باید از سوئیچ POE استفاده کنید که به نسبت پر هزینه است.
نرم افزارها: دستگاه NVR معمولا دارای یک نرم افزار ساده و بسیار محدود هستند. این نرم افزار تنها ساده ترین تنظیمات و امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. در صورتی که می خواهید از نرم افزارهای پیشرفته دوربین های شبکه استفاده کنید حتما باید از سرور استفاده کنید.
انعطاف پذیری: دستگاه های NVR دارای تعداد مشخصی از پورت برای اتصال دوربین ها هستند. در صورت نیاز به تغییرات و افزایش دوربین ها شما مجبور خواهید بود از یک NVR جدید استفاده کنید. در مقابل سرور محدودیت فیزیکی برای اتصال دوربین ها ندارد و تا زمانی که پهنای باند شبکه و قدرت پردازش سرور دچار مشکل نشده اند شما می توانید دوربین های خود را اضافه کنید.
کاربری های دیگر: همانطور که گفته شد دستگاه NVR به صورت اختصاصی برای استفاده در سیستم های مداربسته طراحی شده و امکان استفاده از آن برای هیچ کاربری دیگری وجود ندارد در حالی که شما میتوانید از سرور مداربسته خود برای کاربری های دیگر نیز استفاده کنید و به طور همزمان از آن برای چند کار بهره ببرید.

جمع بندی

به صورت کلی استفاده از NVR تنها برای پروژه های کوچک تر و کم هزینه تر توصیه می شود و در صورت نیاز به یک پروژه حرفه ای به ویژه دسترسی به امکانات خاص نرم افزاری استفاده از سرور شبکه به مراتب مناسب تر است.

http://paad.ir
http://paad.ir/forum
کلید واژه : شرکت فنی مهندسی پاد ، شرکت پاد ، فنی مهندسی پاد ، پاد ، مقایسه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه
شما در انجمن پاد عضو نیستید. جهت مشاهده تصاویر و دسترسی به پیوست ها ثبت نام نمایید.
کانال تلگرام انجمن پاد
https://t.me/paadir

کانال تلگرام اقساطی
https://t.me/beghestid

اخبار و اطلاعیه های فنی مهندسی پاد
http://paad.ir/forum/viewforum.php?f=7
ارسال پست

بازگشت به “پرسش و پاسخ”