انتشار جزییات تازه از سه پردازنده جدید اینتل در سری محصولات Arrow Lake-S

اخبار علمی ، فرهنگی ، هنری ، سیاسی و ...

مدیران انجمن: zandi، tina72، fatemeh، tara

ارسال پست
آواتار کاربر
DR.Co
پست: 78
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳, ۸:۰۹ ب.ظ

انتشار جزییات تازه از سه پردازنده جدید اینتل در سری محصولات Arrow Lake-S

پست توسط DR.Co »

Arrow lake-s.jpg
Arrow lake-s.jpg (38.24 KiB) مشاهده 22 مرتبه
گزارشی که به تازگی در دسترس قرار گرفته است جزییاتی جدید از سه پردازنده دسکتاپ اینتل در سری محصولات Arrow_Lake_S فاش می‌کند. این اطلاعات که مربوط به سری پردازنده‌های غیر K است مشخصات سه پردازنده Core Ultra 3 205، Core Ultra 5 235 و Core Ultra 5 245 را نشان داده و سرعت کلاک آن‌ها در حالت پایه و Boost را در دسترس قرار می‌دهد.

براساس اطلاعات موجود در این گزارش پردازنده Core Ultra 5 245 دارای سرعت پایه 3.4 گیگاهرتزی است و در حالت Boost نیز قادر است سرعت 4.9 گیگاهرتزی را در دسترس کاربران خود قرار دهد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سرعت حداکثری هسته‌های با عملکرد عالی این پردازنده (هسته‌های نوع P) می‌تواند به 5.1 گیگاهرتز نیز برسد.گزارشی که به تازگی در دسترس قرار گرفته است جزییاتی جدید از سه پردازنده دسکتاپ اینتل در سری محصولات Arrow Lake-S فاش می‌کند. این اطلاعات که مربوط به سری پردازنده‌های غیر K است مشخصات سه پردازنده Core Ultra 3 205، Core Ultra 5 235 و Core Ultra 5 245 را نشان داده و سرعت کلاک آن‌ها در حالت پایه و Boost را در دسترس قرار می‌دهد.

اینتل این روزها مشغول آماده سازی پردازنده‌های دسکتاپ Core Ultra 200 در سری خانواده Arrow Lake-S است و قصد دارد آن‌ها را در آینده نزدیک روانه بازار کند. با نزدیک شدن به زمان عرضه این محصولات اطلاعات بیشتری از آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد از پردازنده‌های نسل جدید باید چه انتظاراتی داشته باشیم. امروز گزارشی منتشر شد که جزییاتی تازه از سه پردازنده اینتل در این سری فاش می‌کند. این اطلاعات به پردازنده‌های میان رده، پایین‌رده و با ارزش خرید بالای اینتل مربوط می‌شود و از این رو انتظار می‌رود برای بسیاری از کاربران اهمیت داشته باشد.

براساس گزارش Videocardz، اطلاعات جدید منتشر شده توسط این گزارش سرعت پایه و در حالت Boost سه پردازنده تازه اینتل یعنی Core Ultra 3 205، Core Ultra 5 235 و Core Ultra 5 245 را فاش می‌کند. براساس اطلاعات موجود در این گزارش پردازنده Core Ultra 5 245 دارای سرعت پایه 3.4 گیگاهرتزی است و در حالت Boost نیز قادر است سرعت 4.9 گیگاهرتزی را در دسترس کاربران خود قرار دهد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سرعت حداکثری هسته‌های با عملکرد عالی این پردازنده (هسته‌های نوع P) می‌تواند به 5.1 گیگاهرتز نیز برسد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که پردازنده Core Ultra 5 235 کمی سرعت پایین‌تری دارد و قادر است در حالت Boost به سرعت 4.8 گیگاهرتزی دست پیدا کند. هسته‌های نوع P این پردازنده نیز در بهترین حالت سرعت 5.0 گیگاهرتز را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهند. انتظار می‌رود این دو پردازنده اینتل در سری Core Ultra 5 دارای 14 هسته پردازشی باشند و شش هسته نوع P و همچنین هشت هسته نوع E را در اختیار داشته باشند.

بنا به اطلاعات موجود در این گزارش پردازنده پایین‌رده Core Ultra 3 205 نیز قرار است اولین پردازنده هشت هسته‌ای اینتل باشد که به عنوان جایگزینی برای پردازنده‌های Core i3 روانه بازار می‌شود. سرعت پایه این پردازنده 3.9 گیگاهرتز اعلام شده است اما می‌توان بر روی هسته‌های نوع P آن به سرعت 4.8 گیگاهرتزی نیز دست پیدا کرد. سرعت Boost برای هسته‌های نوع E این پردازنده نیز در بازه 3.3 تا 4.2 گیگاهرتز خواهد بود.
 
حضور نسل جدید از هسته‌های پردازشی نوع P با معماری Lion Cove و نوع E با معماری Skymont سبب خواهد شد پردازنده Core Ultra 3 205 عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و رقابت نزدیکی را با پردازنده‌های نسل قبل اینتل یعنی Core i3 14100/F ایجاد کند. پردازنده Core Ultra 3 205 دارای چهار هسته نوع P و چهار هسته نوع E است و هشت رشته پردازشی را در دسترس قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود اینتل پردازنده‌های رده Core Ultra 200 خود را در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر) روانه بازار کند. این پردازنده‌ها قرار است رقابت نزدیکی با سری پردازنده‌های Ryzen 9000 شرکت AMD داشته باشند. البته انتظار نمی‌رود که اینتل سه پردازنده معرفی شده در بالا را در این تاریخ عرضه کند. به احتمال فراوان در سال آینده شاهد عرضه این سه پردازنده پایین‌رده و میان‌رده خواهیم بود.
رمز موفقیت، پایبندی به هدف در زندگی است.
ارسال پست

بازگشت به “اخبار”