بهترین تبلت های بازار برای بازی کدام اند؟

مدیران انجمن: tara، zandi، tina72، fatemeh

ارسال پست
آواتار کاربر
tina72
پست: 0
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷, ۴:۱۱ ب.ظ
محل اقامت: سنندج

بهترین تبلت های بازار برای بازی کدام اند؟

پست توسط tina72 »

قبل از اینکه به سراغ تبلت های انتخاب شده برویم بهتر است عناصری را که در یک تبلت مخصوص بازی بیشتر اهمیت دارد مرور کنیم. مهمترین عامل را باید وجود منتخبی از اپلیکیشن ها برای آن دانست زیرا خرید تبلتی که از گستره وسیعی از اپلیکیشن های بازی برخوردار نیست فایده ای ندارد. دومین عامل مهم کارایی تبلت است، عاملی که برای بازی بسیار حیاتی است زیرا کندی و یا عملکرد نامناسب هنگام بازی بسیار آزاردهنده خواهد بود. عامل مهم دیگر صفحه نمایش تبلت است که باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا بازی کردن برای کاربر لذت بخش باشد. آخرین عامل نیز کوچک و فشرده بودن هر چه بیشتر تبلت های بازی است.
هرچه کارایی یک تبلت بهتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. پس نباید انتظار داشته باشید که وقتی می خواهید تبلتی برای بازی انتخاب کنید با قیمت مناسبی روبه رو شوید.
Google-Nexus-9-81.jpg
 
iPad Air 2 اپل:
از جهات بسیاری بهترین تبلت برای بازی آیپد ایر 2 اپل است. اگرچه توسعه دهندگان بازی های اندرویدی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته اند اما هنوز هم بسیاری از بازی ها طبق رویکرد گذشته، اول برای iOS ساخته می شوند بعد برای اندروید. علاوه بر این، آیپد ایر 2 عملکرد پردازشی بسیار مناسبی دارد، از عهده هر بازی برخواهد آمد، صفحه نمایش و کیفیت ساخت آن نیز بسیار مرغوب است.
به هر حال آیپد ایر 2 اپل جمع و جور ترین (با داشتن ابعاد 240 در 169.5 میلی متر) و سبک ترین تبلت (437 گرم) در لیست انتخابی ما نیست اگرچه تنها 6.1 میلی متر ضخامت دارد و بدنه آن آلومیونیومی است.
این تبلت از ویژگی هایی همچون صفحه نمایش 9.7 اینچی IPS با رزولوشن 1536 در 2048 و نسبت ابعاد 4:3 همراه با تراکم 264 پیکسل در هر اینچ، پردازنده A8X سه هسته ای اپل، 2 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی GXA6850 Apple/PVR، که به طور اختصاصی برای این تبلت طراحی شده است، برخوردار است.
Google-Nexus-9-111.jpg
شما در انجمن پاد عضو نیستید. جهت مشاهده تصاویر و دسترسی به پیوست ها ثبت نام نمایید.
آواتار کاربر
tina72
پست: 0
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷, ۴:۱۱ ب.ظ
محل اقامت: سنندج

Re: بهترین تبلت های بازار برای بازی کدام اند؟

پست توسط tina72 »

Nexus 9 گوگل:
وقتی که به سراغ تبلت های اندرویدی می رویم و می خواهیم یکی از آنها را انتخاب کنیم بدون تردید یکی از قدرتمند ترین آنها از نظر عملکرد پردازشی، نکسوس 9 گوگل است که توسط اچ تی سی ساخته شده است. اگرچه برخی افراد از باگ ها و ارورهای سیستم عامل اندروید گله می کنند اما اغلب بازی ها روی نکسوس 9 بسیار روان اجرا می شود. علاوه بر این هم اکنون اندروید 5.1 لالی پاپ برای نکسوس 9 منتشر شده است، نسخه ای از اندروید که گوگل در آن وعده داده که اغلب باگ های گزارش شده توسط کاربران را برطرف کرده است.
صفحه نمایش این تبلت 8.9 اینچ و از نوع IPS است و از رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل با نسبت ابعاد 4:3 و تراکم 281 پیکسل در هر اینچ برخوردار است. اندازه های این تبلت 228.2 در 153.7 در 8 میلی متر است و وزنی برابر با 425 گرم دارد
نکسوس 9 در بنچ مارک ها عملکرد پردازشی فوق العاده ای از خود نشان داده است و تراشه 64 بیتی Nvidia Tegra K1 (Denver) آن عنوان سریع ترین تراشه در میان تبلت های اندرویدی را به خود اختصاص داده است. این تبلت از پردازنده دو هسته ای با هسته های 2.3 گیگاهرتزی Denver و پردازنده گرافیکی Kepler DX1 در کنار 2 گیگابایت رم استفاده می کند. تراشه 64 بیتیTegra K1  در زمینه پردازش های سه بعدی نیز عملکردی بسیار خوبی دارد.
Nvidia-Shield-Tablet (1).jpg
 
 
:Nvidia Tablet Shield
برخلاف تبلت های موجود در بازار که برای همه نوع کاری طراحی می شوند تبلت Nvidia Shield با هدف انجام بازی های موبایلی طراحی شده است. این تبلت در کنار بازی های اندرویدی که روی آن اجرا می شوند امکان نمایش و کنترل بازی های کامپیوتری که با کارت های گرافیک جی فورس Nvidia سازگار هستند را می دهد. این تبلت همچنین امکان استفاده از بازی ها در فضای ابری را با استفاده از سیستم Nvidia Grid فراهم می کند.
این تبلت که بر پایه اندروید کار می کند صفحه نمایش 8 اینچی IPS با رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل و با نسبت ابعاد 16:10 و تراکم 283 پیکسل در هر اینچ را به خود اختصاص داده است. ابعاد این تبلت 221 در 126 در 9.2 میلی متر است و 380 گرم نیز وزن دارد
Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-1.jpg
قلب این تبلت را تراشه 32 بیت Nvidia Tegra K1 در اختیار خود گرفته است. این تراشه از چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A15 و پردازنده گرافیکی 192 هسته ای ULP GeForce Kepler بهره می برد. بنچ مارک های انجام شده بر روی این تبلت حاکی از آن است که عملکرد تبلت شیلد تنها کمی ضعیف تر از تبلت نکسوس 9 اچ تی سی خواهد بود. آزمایش های گرافیکی صورت گرفته اما نشان می دهد که این تبلت در تست های نمایشگر بهتر از نکسوس 9 عمل می کند. دلیل این امر ممکن است به پردازنده 32 بیتی Tegra K1 مربوط باشد که 38 درصد پیکسل کمتر نسبت به نکسوس 9 را پردازش می کند.
 
 
:Dell Venue 8 7000
اگر به دنبال تبلتی با طراحی منحصر به فرد، رزولوشن بالا و کیفیت ساخت صنعتی می گردید تبلت Dell Venue 8 7000 نمونه مناسبی است و جای تامل دارد. صفحه نمایش این تبلت 8.4 اینچی، از نوع OLED بوده و رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل با نسبت ابعاد 4:3 و تراکم پیکسلی 359 را در خود جای داده است. این تبلت 6.1 میلی متر ضخامت دارد و ابعاد آن کاملا جمع و جور و مناسب یک تبلت 8.4 اینچی است.
مغز متفکر تبلت Dell Venue 8 7000 را تراشه اتم Z3580 اینتل در دست گرفته است، تراشه ای مخصوص موبایل که پردازنده چهار هسته ای 2.3 گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی PowerVR G6430 را در اختیار دارد. نتایج بنچ مارک ها نشان می دهد که پردازنده گرافیکی این تبلت علی رغم رزولوشن بالای صفحه نمایش، عملکردی بسیار خوب دارد اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که اعداد و ارقام اختصاص یافته به این تبلت در مقایسه با آیپد ایر 2 اپل، تبلت شیلد انویدیا و نکسوس 9 کمی پایین تر است.
Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-21.jpg
 
 
شما در انجمن پاد عضو نیستید. جهت مشاهده تصاویر و دسترسی به پیوست ها ثبت نام نمایید.
ارسال پست

بازگشت به “سایر”