تفاوت بین مودم تک آنتن و دو آنتن در چیست؟

در این بخش مباحث فنی امنیت شبکه و اینترنت را پوشش میدهیم . همچنین مباحث دیگری در زمینه اکسپلویت ها ، اینجکشن ها و مواردی از این دست را نیز خواهیم داشت.

مدیران انجمن: rokhzadi70، khani، Big-BuG

ارسال پست
آواتار کاربر
tina72
پست: 0
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷, ۴:۱۱ ب.ظ
محل اقامت: سنندج

تفاوت بین مودم تک آنتن و دو آنتن در چیست؟

پست توسط tina72 »

تفاوت بین مودم تک آنتن با دو آنتن : یکی از تفاوت‌های مودم تک آنتن با مودم دو آنتن یا چند آنتن در سرعت انتقال داده می‌باشد. سرعت انتقال داده در مودم چند آنتن بیشتر از مودم تک آنتن است. مودم‌های وایرلس سری N دو آنتن یا Dual-band می‌توانند هم در محدوده فرکانس 2.4 گیگا هرتز و هم در محدوده فرکانس ۵ گیگا هرتز کار کنند. همچنین مودم چند آنتن برای محیط‌های بزرگ و زمانی است که تعداد دیوایس‌های زیادی قرار است به مودم متصل شوند. بنابر این برای مصارف خانگی مودم تک آنتن کفایت می‌کند و از مودم چند آنتن بیشتر در شرکت‌ها، سازمان‌‌ها و یا رستوران‌ها استفاده می‌شود که تعداد استفاده‌کنندگان از مودم بیشتر است. زیرا هرچه تعداد دستگاه‌هایی که به مودم متصل می‌شود بیشتر باشد، سرعتی که به هر دستگاه اختصاص پیدا می‌کند کمتر است. در هنگام خریدن مودم به عدد بعد از حرف N توجه نمایید زیرا این عدد نشان دهنده سرعت انتقال داده توسط مودم است. به عنوان مثال مودم وایرلس D-link N 150 یک مودم وایرلس با سرعت انتقال داده 150 مگابیت بر ثانیه است که حداقل محدوده 70 متر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
معمولا مودم‌های وایرلس چند آنتن برد بیشتری دارند به همین دلیل توصیه می‌شود اگر فضایی که می‌خواهید تحت پوشش قرار دهید بیش از 150 متر است از مودم چند آنتن استفاده نمایید. در واقع تعداد آنتن مودم وایرلس، رابطه مستقیم با شعاع تحت پوشش دارد. مودم 2 آنتن حدود 20 تا 30 درصد نسبت به مودم تک آنتن برد بیشتری دارد. از لحاظ سرعت نیز مودم 2 آنتن برابر با 300 مگابیت بر ثانیه و مودم تک آنتن 150 مگابیت بر ثانیه سرعت دارد. مودم‌هایی که چیپ قوی‌تری دارند تعداد بیشتری کاربر را ساپورت می‌کنند. مودم با سرعت 900 مگابیت بر ثانیه نیز دارای 6 آنتن می‌باشد.

در مودم چند آنتن، داده‌هایی با حجم بالا را راحت‌تر می‌توان جابجا کرد و اغلب برای کارهای استریم ویدئو کاربرد دارد. مثلا زمانی که می‌خواهید بین دو دیوایس یک فایل ویدئویی را به اشتراک بگذارید و یا یک فایل حجیم را در شبکه جابجا نمایید.
ارسال پست

بازگشت به “شبکه ، اینترنت ، امنیت”