فرق پلی استیشن 4 پرو و PS4 معمولی و اسلیم

معرفی کنسول ، بازی ها و تریلر های رسمی که قبل از ریلیز نهایی منتشر شده اند در این بخش قرار می گیرند.

مدیران انجمن: rokhzadi70، khani، Big-BuG

ارسال پست
آواتار کاربر
علی محمدی
پست: 141
تاریخ عضویت: دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳, ۷:۰۵ ب.ظ
تماس:

فرق پلی استیشن 4 پرو و PS4 معمولی و اسلیم

پست توسط علی محمدی »

همونطور که می دونید شرکت سونی در چند سال گذشته چند مدل مختلف از جدیدترین کنسول بازی خودش یعنی پلی استیشن 4 معرفی کرده . کسایی که می خوان الان پلی استیشن بخرن شاید واسشون سوال باشه که پلی استیشن معمولی با مدل اسلیم و همینطور مدل PS4 Pro چه فرقی داره . در ادامه خیلی خلاصه توضیح میدم .

PS4-slim-vs-pro-vs-ps4.jpg

پلی استیشن 4 پرو ، معولی و اسلیم

فرق پلی استیشن 4 معمولی با اسلیم

واژه اسلیم Slim به معنی باریک هست . هر جا تو هر دستگاهی دیدین که اسمش به همراه Slim اومده بدونید که اون نسخه ، نسخه باریک تر و جمع و جور تریه . مثلا اکس باکس وان اس یا XBOX One S که قبلا هم در موردش مفصل توضیح دادم ، نسخه باریک تر از اکس باکس وان معمولی بود . ( در اکس باکس وان اس ، حرف S مخفف واژه Slim هست . ) . پس تا اینجا متوجه شدید که پلی استیشن 4 اسلیم قطعا از PS4 معمولی باریک تره .

ps4-vs-ps4-slim-dimension.jpg

تفاوت اندازه پلی استیشن 4 معمولی و اسلیم
از نظر ابعاد باید بگم که پلی استیشن 4 معمولی 27 در 30 در 5.2 سانتی متره و پلی استیشن 4 اسلیم 26 در 28.35 در 3.85 سانتی متره . همونطور که می بینید ، ارتفاع PS4 Slim حدود 1.35 سانت کمتر شده .

ps4-slim-vs-ps4-size.jpg

فرق پلی استیشن 4 اسلیم معمولی

نکته مهم و در واقع تفاوت اصلی پلی استیشن 4 معمولی و اسلیم اینه که توان مصرفی شون فرق میکنه . مدل اسلیم 165 وات توان مصرف میکنه اما مدل معمولی 250 وات برق می سوزونه . خب تفاوت خیلی زیاده . این تفاوت هم توی پول برق خونتون لمس میشه و هم اینکه شبکه برق سراسری هم کمتر اذیت میشه چون یکی دو تا پی اس 4 نیست که .
یکی دیگه از تفاوت هاشون اینه که PS4 اسلیم ، پورت اپتیکال نداره اما پلی استیشن 4 معمولی داره .
فرق پلی استیشن 4 پرو با PS4 معمولی
تو یه جمله بخوام بگم ، اگه تلویزیون 4K ندارید ، پلی استیشن 4 پرو خیلی به دردتون نمی خوره یعنی نیازی به خریدش نیست . اما دقیق تر بخوام توضیح بدم پلی استیشن 4 پرو می تونه بازی ها رو روان تر و با کیفیت تر اجرا کنه . ضمن اینکه قابلیت HDR هم به بازی ها اضافه شده . HDR مخفف High Dynamic Range هست و به زبون ساده ، رنگ ها پر رنگ تر و شاداب تر ( یه مقدار اغراق آمیز تر ) نمایش داده میشن . یه جورایی بازی و فضای اون خوشمزه تر میشه . ضمنا PS4 Pro بازی ها رو به صورت 4K اجرا نمی کنه بلکه ویدیوی 4K پخش میکنه . اینو گفتم که یه وقت فروشنده سرتون کلاه نذاره . شاید در کنسول بعدی یعنی PS5 بازی ها به صورت 4K واقعی اجرا بشن .

HDR-vs-SDR-Gameplay.jpg

تفاوت بازی HDR و SDR

البته پلی استیشن 4 معمولی و اسلیم هم با یه آپدیت می تونن HDR رو ساپورت کنن . اما خب از نظر سخت افزاری ، مدل پرو بهتر شده .

■ از نظر ظاهری انگار یه لایه به پلی استیشن 4 معمولی اضافه شده . طول و عرض پی اس 4 پرو حدود 2 سانتی متر بزرگ تر شده و حدود نیم کیلو هم وزنش نسبت به قبل بیشتر شده .

PS4-Pro.jpg

پلی استیشن 4 پرو

اما از نظر ارتفاع خیلی تغییر محسوسی نکرده . ( فقط یه مقدار بلندتر شده ، خیلی کم ) . در شکل زیر دستگاه بالایی PS4 معمولی و پایینی PS4 Pro هستش .

ps4-vs-ps4-slim-dimension.jpg

فرق PS4 Pro و پلی استیشن معمولی – ظاهر

■ از نظر پورت و کانکشن ، پورت HDMI در پی اس 4 پرو به نسخه 2 ارتقا داده شده در حالی که در PS4 معمولی و یا اسلیم از HDMI 1.4 استفاده شده . HDMI 2.0 می تونه رزولوشن 4K رو ساپورت کنه و در واقع خروجی 4K به شما میده . ضمنا نیازی نیست کابل HDMI عجیب و غریبی برای اینکار بخرید می تونید با همین کابل های HDMI معمولی از قابلیت 4K پلی استیشن 4 پرو استفاده کنید . از طرف دیگه تعداد پورت USB 3.0 در پلی استیشن 4 پرو سه تا شده اما توی اسلیم و معمولی دو تاست . این پورت USB 3.0 بخاطر معرفی PSVR یا دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن طراحی شده . پلی استیشن 4 پرو پورت اپتیکال هم داره که خب تو مدل معمولی هم بود اما مدل اسلیم نداره . از طریق پورت اپتیکال و کابل اپتیکال می تونید صدای دیجیتال رو به تلویزیون یا سیستم صوتی منتقل کنید . قبلا در مورد کابل اپتیکال توضیح دادم . ضمنا پورت برق PS4 Pro هم تغییر کرده . شکل زیر رو ببینید .

ps4-pro-vs-ps4-ports.jpg

فرق پلی استیشن 4 پرو ، معمولی و اسلیم در پورت

■ از نظر سخت افزاری ، پردازنده پلی استیشن 4 پرو حدود 30 درصد سریع تر شده و سرعت کلاک پالس از 1.6 گیگاهرتز به 2.1 گیگاهرتز افزایش پیدا کرده . اما پردازنده گرافیکی در پلی استیشن 4 پرو دو برابر نسبت به PS4 معمولی قوی تر شده . سرعت کلاک پالس از 800 مگاهرتز به 911 مگاهرتز تغییر کرده و قدرت پردازشی هم حدود 4.2 ترافلاپس شده اما برای مدل اسلیم و معمولی حدود 1.84 ترافلاپس بود . ضمنا پلی استیشن 4 پرو یک گیگابایت حافظه RAM اضافه داره که برای اپلیکیشن های جانبی در نظر گرفته شده یعنی دیگه از رم مخصوص بازی برای کارهای جانبی استفاده نمیشه و خود این مسئله خیلی تاثیر گذاره .[/size]

PS4-Pro-CPU1.jpg

پردازنده پلی استیشن 4 پرو

■ توان مصرفی PS4 Pro حدود 310 وات هست اما نسخه اسلیم 165 وات و معمولی هم 250 واته . پس ، پی اس 4 پرو مصرف برق بیشتری داره .

■ حافظه پی اس 4 پرو 1 ترابایت هست و نسخه 500 گیگابایتی نداره اما اسلیم و معمولی 500 و 1 ترابایت دارن .

■ وای فای و بلوتوث پلی استیشن 4 پرو هم بهبود پیدا کرده . بلوتوث از نسخه 2.1 به 4 تغییر کرده و وای فای هم از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می کنه . البته این دو تا تغییر در PS4 Slim هم بود .

■ از نظر زمان بوت شدن هم ، پلی استیشن 4 پرو یه مقدار سریع تره .

■ قیمت پلی استیشن 4 پرو 399 دلاره . اسلیم 299 دلاره و مدل معمولی هم 349 دلار .

اگه بخوام خلاصه و به زبون ساده بگم : اگه تلویزیون 4K ندارید و یکی دو تا بازی بیشتر انجام نمیدید ، نیازی به خرید پی اس 4 پرو ندارید . چون یه سریا فقط فوتبال بازی می کنن و یکی دو تا بازی دیگه . اما اگه عاشق بازی هستید و همه جور بازی دارید ، می تونید به خرید پی اس 4 پرو فکر کنید . در واقع پلی استیشن 4 پرو ، بیشتر برای افرادیه که PS4 ندارن و تازه می خوان یه کنسول جدید بخرن . وگرنه کسی که PS4 داره شاید واسش مهم نباشه .

برگرفته از علم فردا
شما در انجمن پاد عضو نیستید. جهت مشاهده تصاویر و دسترسی به پیوست ها ثبت نام نمایید.
به روز باشید..!!

Paad.ir : مطالب از سایت های معتبر گردآوری شده است.

کلید واژه : شرکت فنی مهندسی پاد ، فنی مهندسی پاد ، شرکت مهندسی پاد ، شرکت پاد ، پاد ...
آواتار کاربر
jalil
پست: 0
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷, ۱۲:۱۳ ب.ظ

Re: فرق پلی استیشن 4 پرو و PS4 معمولی و اسلیم

پست توسط jalil »

salam
فرق پلی استیشن و ایکس باکس درچیه؟
الان موقع خوبی برای خرید پلی استیشن هست یا نه؟
لطفا جایی را هم معرفی کنید که به مشتری پلی استیشن گارانتی معتبر میده؟
آواتار کاربر
electro.khatibi
پست: 31
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳, ۲:۴۸ ب.ظ

Re: فرق پلی استیشن 4 پرو و PS4 معمولی و اسلیم

پست توسط electro.khatibi »

درود

از لحاظ سخت افزار ایکس باکس مشخصات بالاتری نسبت به پلی استیشن 4 دارد (پردازنده ، گرافیک ، رم ، درایو نوری) از لحاظ بازی هم ، بازی های ایکس باکس ارزانتر هستند اما با این وجود بازی های زیاد وجالبی برای پلی استیشن 4 وجود دارد.ایکس باکس تولید ماکروسافت و پلی استیشن 4 هم سونی.
می نویسم تا همه بخوانند؛ شاید کسی چیزی یاد بگیرد و یا استادی اشتباه مرا بگیرد.
آواتار کاربر
Big-BuG
پست: 15
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳, ۶:۳۲ ب.ظ

Re: فرق پلی استیشن 4 پرو و PS4 معمولی و اسلیم

پست توسط Big-BuG »

کد:
چهار چیز بر صاحبان خرد از امت من لازم است :شنیدن دانش, حفظ آن, انتشار آن, و به کار بستن آن. حضرت محمد (ص)
آواتار کاربر
Big-BuG
پست: 15
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳, ۶:۳۲ ب.ظ

Re: فرق پلی استیشن 4 پرو و PS4 معمولی و اسلیم

پست توسط Big-BuG »

کد:
چهار چیز بر صاحبان خرد از امت من لازم است :شنیدن دانش, حفظ آن, انتشار آن, و به کار بستن آن. حضرت محمد (ص)
ارسال پست

بازگشت به “کنسول و بازیهای کامپیوتری”